Întotdeauna devotat.

A început înregistrarea animalelor de companie în registrul naţional. Clarificări Featured

Written by
Rate this item
(9 votes)

Informaţii despre acest program naţional pot fi găsite aici. ORTOVET este înregistrat la CMVR drept cabinet veterinar autorizat să opereze în Registrul naţional RomPetID.

Vom începe înregistrările luni, 24 martie 2014. Până atunci nu sunt disponibile carnete noi cu serii pre-tipărite sau paşapoarte noi cu serii pre-tipărite, obligatorii pentru înregistrare.

Câteva răspunsuri la întrebările pe care le-am primit recent la ORTOVET:

• un câine adult, cu vaccinul ANTIRABIC în termen (12 luni) marcat pe carnetul de sănătate dar fără înregistrare în RomPetID poate fi scos în spaţiul public până cel târziu 1 ianuarie 2015 sau până la data termen de re-vaccinare ANTIRABICĂ anuală.
  • nu e permisă legal nicio vaccinare antirabică a unui câine ne-înregistrat, după 15 martie 2014. Când se prezintă la vaccinare, mai întâi trebuie înregistrat în registrul naţional.
  • orice schimbare de proprietar, fătare, gestaţie, moarte a unui câine trebuie înregistrată în registrul unic naţional, printr-un cabinet autorizat. Răspunderea legală aparţine proprietarului câinelui.
  • toţi câinii metişi trebuie sterilizaţi, cu excepţia celor pentru care medicul afirmă responsabil că sterilizrea e contraindicată (prea riscantă). Vârsta poate fi un temei, conform tabelului. Apartenenţa la o rasă se demonstrează prin adeverinţă de la Asociaţia Chinologică sau prin pedigree.
  • microcipurile deja implantate sunt valabile dacă pot fi citite.
  • paşapoartele deja legalizate rămân valabile indefinit (până la completarea filelor). Carnetele de sănătate vor trebui înlocuite cu carnete de tip nou, înseriate.
  • rasa, starea de sterilizare, vârsta sunt consemnate la înregistrare pe răspunderea legală a proprietarului, în limite rezonabile constatate de medicul veterinar, care poate refuza înregistrarea dacă datele comunicate sunt evident eronate
  • poliţia locală nu are competenţe legale pentru a verifica conformarea cu legea 258/2013. Numai ANSVA şi MAI (Poliţia naţională) au competenţe în acest sens. Vezi textele de lege şi aici.
  • înregistrarea câinilor va presupune asumarea calităţii de proprietar, cu date de identificare din cartea de identitate şi cu semnătură olografă pe document arhivat.

Tarifele şi procedura detaliată (programare, acte necesare etc.) pentru înregistrarea câinilor la ORTOVET vor fi anunţate.

22 martie 2014

Din motive independente de ORTOVET, nu vom fi in masură sa începem înregistrarea câinilor în registrul național luni 24 martie 2014, așa cum anunțasem. În prezent nu putem estima când va începe această acțiune.

26 martie 2014

La ORTOVET vom începe înregistrarea câinilor în RECS la 1 aprilie 2014. Vă recomandăm să programați telefonic vizita la ORTOVET pentru înregistrare, deoarece este o procedură care necesită cel puțin 15-20 minute pentru fiecare pacient și nu poate fi efectuată decât de un medic veterinar autorizat. Este nevoie să prezentați medicului veterinar cartea de identitate a proprietarului și câinele, împreună cu eventuale documente care atestă pentru câine vârsta, rasa, starea de vaccinare, de deparazitare, identificare cu microcip, sterilizare.

Iată tarifele:

Read 1284 times Last modified on Friday, 04 April 2014 15:24

medic veterinar

membru fondator HSVMA
membru AMVAC, PeTA

inginer aeronave

More in this category: « Reglementari veterinare Xantinuria »

Descoperiți Cronicile ORTOVET Excelsior. Scrise, fotografiate și filmate zi de zi...

hiero1